Fejl på nul – strøm

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14297

      Hej
      Jeg bor til leje i et boligselskab.
      Søndag den 14. September var der strømsvigt i vores område, meget kort fortalt, så kom der tilsyneladende alt for meget strøm igennem, da det kom tilbage. Strømmen virkede delvist i min lejlighed, men pludselig begyndte det at ryge fra en skærm til en stationær computer. Jeg trækker stikkene ud til denne og tjekker sikringer, stadig virker kun halvdelen af strømmen i lejligheden. Kort efter ryger det fra en dvd afspiller og jeg trækker alle stik ud i lejligheden. Efter ca en time vil jeg igen afprøve og sætter en lampe til et stk, pæren springer i tusind stykker. I al denne tid virkede HFI relæet heller ikke. Har kontakt med naboen, hvis strøm virker fint igen.
      Jeg kontakter en driftsvagt ved en elektriker, han beder mig kontakte min overbo for at tjekke om deres strøm virker. Det gør det, men han hjælper mig med at tjekke mit. Han roder lidt med sikringerne, ingen er sprunget men pludselig virker relæet og der er strøm. Mens han er her tjekker jeg lamper og opvaskemaskinen. Lamperne virker men da jeg tænder på opvaskemaskinen giver det et smæld og der ryger en sikring. Jeg får derfor elektrikeren ud. Han kan ikke måle nogen fejl, men da vi tænder opvaskemaskinen sker det samme og der lugter af røg. Han afmonterer den og siger at det jeg beskriver lyder som om der var noget galt med ‘nul’ men han kan ikke måle noget. Dagen efter tager jeg fat i varmemesteren som får deres egen elektriker ud. Han kan heller ikke måle noget, men nævner også at det kan være noget med ‘nul’. De kontakter DONG ( som heller ikke kan påvise en fejl) og da ingen kan finde fejlen, mener de jeg skal kontakte eget forsikringselskab. Der er 12 ting som er ‘stået af’ herunder også anlæg, dvd afspiller, tv, kombiovn osv. Forsikringselskabet afskriver jo en del da de ikke er nye ting, men når jeg sammenligner nyanskaffelses prisen med det jeg får, er der en forskel på ca 12000 kr.
      Kan det virkelig være rigtigt, at boligselskabet ikke har noget ansvar ift strøm når noget sådanne sker? Hvad gør jeg? Og hvordan kan jeg være sikker på det ikke sker igen, når ‘der ikke er nogen fejl’???

      Mvh Susanne

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.