Fejl og mangler ved indflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fejl og mangler ved indflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11033

      Hej Brevkasse

      Jeg har overtaget et dejligt rækkehus, og jeg er rigtig glad for at bo her. MEN!
      Ved indflytning var der så mange fejl og mangler, som jeg gjorde boligforeningen opmærksom på. De fleste er udbedret, men ikke alle. Det drejer sig om bl.a. renovation af vinduer og maling i badeværelset, som de selv noterede, skulle udbedres.
      Hvor lang tid har boligforeningen til at udbedre fejl og mangler?
      Tillægsspørgsmål! Ved indflytning blev jeg fortalt, at de ikke ville røre køkkenet, da lejeren selv skal betale for evt. nyt. Jeg kunne dog låne penge af boligforeningen. Kan de forlange det, når jeg ikke ejer boligen, og der står i kontrakten, at lejemålet overtages istandsat?

    • #11034
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der står ikke nogen bestemt frist i loven. Hvis de ikke udbedrer manglerne kan du indbringe sagenfor beboerklagenævnet i den kommune, hvor du bor. Ofte vil bare truslen om at sagen bliver indbragt sætte fart i boligforeningen.

      Du kan ikke forlange et nyt køkken. Men hvis køkkenet er meget nedslidt, kan beboerklagenævnet pålægge udlejer at reparere det.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.