Fejl i aconto indbetaling til varme og vand

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fejl i aconto indbetaling til varme og vand

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12625
      Steffen 4249
      Medlem

      Jeg har boet til leje i samme lejlighed i 3 år (ved udgangen af januar) og har netop modtaget en mail fra min udlejer, som kræver en ekstra indbetaling for vand og varme for hele perioden.

      Af en eller anden grund har dem der skal aflæse ikke været ude siden 2007, og derfor har aconto beløbet været beregnet på daværende forbrug og priser. Nu har de så været ude i år, og lavet en opgørelse, som jo viser et noget højre forbrug end hvad der er betalt for. Så nu har min udlejer taget det samlet ekstra forbrug og delt ud på de 5 år, og så bedt om at betale for de 3 år hvor jeg har boet der, hvilket jeg syntes er meget urimeligt. Så mit spørgsmål er om han har ret til at kræve de penge af mig? Han kan vel ikke kræve mere en for det sidste år?

    • #12626
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej, kravet om ekstrabetaling for de første to år er formentlig forældet. Hovedreglen er at udlejer skal fremsende varmeregnskabet senest 4 måneder efter varmeregnskabsårets udløb. Et varmeregnskabsår udløber normalt den 30/5.

      Måske er også den opgørelse han nu har lavet i det hele taget ugyldig.

      Læs nærmere under:  Rettigheder / Varmeregnskab

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.