Falske informationer i kontrakten?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Falske informationer i kontrakten?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11260
      Karina 2849
      Medlem

      Hej Brevkasse!

      Jeg skriver pga. to problemer, jeg har med min private udlejer, som jeg håber, I kan hjælpe med.

      Punkt 1: I min lejekontrakt står det skrevet, at jeg har modtaget lejemålet nyistandsat, og at jeg skal aflevere det nyistandsat. Det passer imidlertid ikke! Soveværelset og badeværelset er ikke blevet malet de sidste 5 år (mindst!), hvilket udlejer har været helt ærlig om (og det er også ganske tydeligt), og hvilket jeg også har anført i den “tilstands”rapport vi udfærdigede, da jeg flyttede ind, og desuden har billeder af (som ligeledes er en del af denne rapport). Da jeg skal bo i lejligheden i en kortere periode, overvejer jeg, at leve med den farve de to værelser nu engang har. Mit spørgsmål lyder nu: Kan min udlejer tvinge mig til at male soveværelset og badeværelset, når jeg flytter? Er det ikke noget med, at det ikke kan kræves af en, at lejligheden overlades i bedre stand end den var ved indflytning?

      Pkt 2:Vi havde en mindre fugt/svampeskade i vores soveværelse, da vi havde boet i lejligheden i 3 måneder, som vi kontaktede udlejer angående, da vi ikke troede vi kunne have lavet den på så kort tid (tapetet sad løst det sted, hvor fugtskaden var, da vi flyttede ind). Udlejer konstaterede at udluftningen ikke fungerede optimalt i badeværelset (som ligger i direkte forlængelse af soveværelset) og sagde at de tidligere lejere havde luftet ud 8 timer om dagen, og det kunne være nødvendigt, da murværket er ret tæt (jeg lufter selv ud minimum 3 gange om dagen af 15 minutters varighed). Udlejer sagde, at han lige ville ringe efter en maler, der kunne ordne det. Den maler valgte at skifte alt tapetet i vindueskarmen ud (da det virkeligt trængte!) og malte det ligeledes. Jeg har nu modtaget en regning på det fra min udlejer. Kan de det? De har på intet tidspunkt sagt, at jeg skulle betale for maleren, og vindueskarmen er blevet betydeligt flottere end da jeg flyttede ind. Hører det så ikke mere til en forbedring end en vedligeholdelse af lejligheden (som jeg har ansvar for?. Og burde man som minimum ikke dele den regning mellem mig og udlejer?

      Håber meget I kan hjælpe mig.

    • #11261
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Punkt 1. Du kan ikke tvinges til at male når du flytter.

      Punkt 2. Du kan (sandsynligvis) ikke tvinges til at betale for malerregningen, hvis fugtskaden er opstået fodi udluftningen ikke fungerede optimalt.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.