Fået huslejenedsættelse og hvad så?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fået huslejenedsættelse og hvad så?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9752

      Hej

      Bor til leje i en ejendom med 5 lejemål og lige fået brev fra huslejenævnet, hvor de har sat min husleje ned.
      Mit spørgsmål er så, at hvis jeg ikke har hørt fra udlejer om vedkommende accepter huslejenævnets afgørelse, inden jeg skal betale den næsten husleje, skal jeg så betale huslejen som hidtil eller betale den som huslejenævnet har sat den ned til?
      Med venlig hilsen
      Brian

    • #9753
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du bør i første omgang vente til udlejers frist for at anke huslejenævnets afgørelse er udløbet. Derefter kan du sætte huslejen ned til det, som huslejenævnet har bestemt. Det går godt i 99 % af alle tilfælde. Man kan dog komme ud for at udlejereren bruger din ensidige huslejenedsættelse som påskud til at ophæve lejerens lejemål – dvs. kræve at man flytter. Derefter skal man slås i Boligretten om dette. Derfor er det vigtigt at sikre sig assistance i denne fase – enten hos en lejerforening eller hos en lejeretskyndig advokat.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.