Erstatning i forb. med vandskade

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Erstatning i forb. med vandskade

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14192
      Kia Kofoed
      Medlem

      Da jeg søndag d. 13/07-14 kom træt hjem fra arbejde sent om aftenen, kom jeg ind til vægge der drev af vand (som viste sig at være min overbo’s kloakvand). Guldtæppet var en stor sø og tapetet havde løsrevet sig.
      Jeg fik fat i pedellen, der kom og tilså og bekræftede skaderne – (Mit tv, tøj og nogle bøger var blevet vådt)

      Jeg efterspurgte en affugter til at opsuge de enorme mængder vand, men fik at vide at boligselskabet ikke var i besiddelse af sådan en. Ad omveje fik jeg dog hurtigt lånt mig til en og fik opsuget vand til hvad der ligger et sted mellem 30 og 40 liter.

      Mit værelse var nu blevet så tørt som det kunne blive. Nu ønskede jeg at få nyt tapet og lagt nyt gulvtæppe – (tv, tøj og bøger var nu også blevet tørt – og virkede stadig)
      nyt tapet og gulvtæppe fik jeg dog afslag på, da pedellen mente at mug ikke ville indtræde – hvilket han konkluderede efter blot 3 uger efter skaden. (boligselskabet var i de 3 uger gået på ferie, så sagen blev taget meget sent op)

      Mens skaden stod på og affugteren sugede vand, havde jeg været nødssaget til at sove hos familie og venner – da lugten og den tunge luft var direkte sundhedsskadeligt.

      Nyt tapet og gulvtæppe kunne jeg ikke få end hellere et nyt værelse!!
      – så jeg ville som minimum have min husleje for den måned tilbage – da værelset jo ikke var beboeligt i knapt 1 måned.

      Hvad er mine muligheder?
      Det skal lige siges at jeg er 19 år, under uddannelse og på udeboende SU.

    • #14193
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du er blevet helt urimeligt behandlet. Du har både krav på refusion af huslejen og erstatning. Det står i Almenlejelovens § 18 og § 20. Meld dig ind i en lejerforening og få bistand. Måske skal du have en advokat. Lejerforeningen kan henvise til en sådan.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.