erhvervslejemål

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9494
      bent nielsen
      Medlem

      Jeg har haft besøg af arbejdstilsynet, og de har påbudt at vores hæveport skal gøres lovlig sikkerhedsmæssigt( fjeder til ca 6000 kr) loven om at porte til erhverv skal have en sådan fjeder kom i april 1997 udlejer (2E ejendomme)overtog ejendommen efter 1997 og udstykkede den straks som flere erhvervslejemål uden at foretage sig noget med portene.jeg lejede mig ind 2004 og blev ikke gjort opmærksom på dette problem, i min lejekontrakt står at jeg skal vedligeholde porten hvilket jeg gør via et service abonoment med crawfordporte.udlejer vil ikke betale for at porten bliver lavet lovlig til erhverv men skriver blot at det er mit problem og at jeg skal betale.mit spørgsmål er om det er korrekt at jeg skal betale for lovmæssige forbedringer der skulle have været lavet i 1997 altså 7 år før jeg lejede lokalet og er uvidende om. med venlig hilsen bent Nielsen og på forhånd tak.

    • #9495

      Efter erhvervslejelovens §§ 18 – 22, har du efter al sandsynlighed retten på din side. (Udlejer skal som udgangspunkt stille det lejede til rådighed i en tilstand der er lovlig ift. den aftalte anvendelse). For at kunne sige det mere sikkert må man imidlertid nærlæse din kontrakt og øvrige relevante papirer.

      Reelt er vi ovre i sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne hjælper med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.

      Derfor vil vi anbefale dig at søge assistance i en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

       

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.