er smsér bindene

  • Dette emne er tomt.
Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10265
      lea 1847
      Medlem

      Hej, jeg er havnet i nogle problemer.

      Jeg fik aftalt med en udlejer om at jeg skulle have en kælderlejlighed til 3000 kr. Det var lidt hektisk jeg skulle overtage den pr. 1/5, men fik først mulighed for at se den en uge før, og der gik kludder i lejekontrakt, som han ikke lige fik sendt, jeg fik den, d. 2 maj, kl. 22. Jeg havde nogle problemer med nogle af punkterne, og jeg ville gerne undersøge om kælderlejligheden var lovlig.

      Før jeg underskriver lejligheden, jeg mener det er den 29 april, får jeg nøglen, og han siger han stoler på mig. Men da jeg trækker det ud, får jeg et opkald idag den 10 maj, hvor han siger at det kan de ikke acceptere, og at jeg står til inkasso nu.
      Jeg siger at jeg ikke har underskrevet kontrakten endnu, men han siger at han har alle smsér liggende, og det er rigeligt dokumentation. Er det dét? Der er ingen dato på hvornår der skal betales depositum udover straks. Han siger at en lejekontrakt ikke er nødvendig. Er det rigtig at sådan en aftale på sms og så videre er bindene?

      Han siger at jeg skal sende nøglerne på anbefalet brev, lidt efter får jeg en sms om at jeg skal ligge nøglen i lejligheden og lade døren stå åben? Er der ikke noget mystisk ved det?

      På forhånd tak
      mvh. Lea

    • #10266
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Lea

      Alle aftaler er bindende, hvis der er enighed om, at de er indgået – eller hvis den ene part kan bevise, at de er indgået. Her kan sms-er være et bevis i en eventuel retssag.

      Jeg forstår det således, at du ikke vil flytte ind alligevel. I princippet er der ingen fortrydelsesret, så i værste fald kommer du til at hænge på 3 måneders husleje. Da du hverken har skrevet under eller betalt husleje har du en chance for at slippe. Et sådant spørgsmål skal afgøres af boligretten

      Men: 1) udlejer skal forsøge at genudleje lejligheden hurtigst muligt og hvis han kan genudleje den inden for din opsigelsperiode, skal de penge han får ind fragå i kravet mod dig. 2) Meld dig ind i en lejerforening og få hjælp til at indbringe spørgsmålet om lejens størrelse for huslejenævnet 

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

    • #10267
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Supplerende svar: Du skal sende nøgerlerne anbefalet.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.