Er min lejlighed ulovlig!?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Er min lejlighed ulovlig!?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11378

      Jeg bor i en lejlighed, som er så kold, at der her i den her periode faktisk er så kold, at det næsten er umnuligt at være der.

      Det trækker ind alle vegne så tændte stearinlys næsten går ud. Det ene rum er det så slemt, at det er umuligt at varme op!!

      Jeg vil høre om i har nogen ide om, hvem man kan henvende sig til, for at få den slags tjekket, hvorvidt lejligheden er godkendt til beboelse eller ej.

      Det er et lejemål i øvrigt.

      Håber i kan hjælpe.

    • #11379
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du kan henvende dig på kommunens tekniske forvaltning for at få oplyst, om lejligheden er godkendt til beboelse.

      En lejlighed kan dog godt være godkendt men alligevel sundhedsskadelig.

      Skriv til kommunaldirektøren i din kommune og anmod om, at der bliver sat en undersøgelse igang. Du skal henvise til nedenstående vejledning, som efter sin titel drejer sig om fugt og skimmelsvamp. Vejledningen gælder dog også tilfælde som dit. Du kan læse vejledningen ved at klikke på linket.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

      VEJLEDNING nr 47 af 27/06/2008. Vejledning om kommunernes mulighed for at gribe ind over for fugt og skimmelsvamp i boliger og opholdsrum.

      https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=121028

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.