Er det lovligt at bo hos sin kæreste og beholde sin lejlighed?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Er det lovligt at bo hos sin kæreste og beholde sin lejlighed?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11635

      Jeg er i tvivl om hvad der helt konkret vil ske hvis jeg i en periode overnatter hos min kæreste og beholder min lejlighed.
      Jeg har hørt noget om at jeg skal overnatte halvdelen af ugen i egen bolig – men hvem og hvordan kan det kontrolleres og hvad er konsekvensen, hvis det opdages?

    • #11636
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er ikke noget i lejelovgivningen, som forhindrer, at du overnatter hos din kæreste, hverken 5 eller 6 gange om ugen. Hvis du kommer så sjældent i din lejlighed, at udlejeren mener, at du slet ikke bor der mere, kan han forsøge at ophæve dit lejemål. hvis du nægter at flytte, skal han anlægge sag ved boligretten for at få dig ud. Det er udlejer, der skal bevise, at du ikke bor i lejligheden mere. Det er meget svært at smide en lejer ud med denne begrundelse.

      Noget andet er, hvis du eller din kæreste modtager boligsikring eller børnetilskud ud fra en forudsætning om, at I er enlige. I så fald kan kommunen rejse sag om socialbedrageri.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.