Er det lovligt at bo 3 generationer i 3-værelses lejlighed?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Er det lovligt at bo 3 generationer i 3-værelses lejlighed?

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14163

      Jeg bor i en leje-lejlighed i et alment boligselskab i København, og kontakter jer for at få hjælp til reglerne omkring hvorvidt det er tilladt at bo flere mennesker i lejligheden end der er oplyst til boligselskabet.

      Afdelingen her er lille(30 lejemål i alt) og vi er fælles om vandet mm. Problemet er at der fornyeligt flyttede en ny familie ind i min opgang(maj 2014), hvilket har påvirket alle os andre utroligt meget, da de er MEGET støjende, og faktisk ikke overholder nogen af husordensreglerne, på trods af vi gentagne gange har snakket med dem om deres opførsel. Endvidere har de fået lejligheden med få dages varsel, uden om ventelister, grundet nogle sociale/personlige problemer- men det er selvfølgelig hvad det er.

      Men mit spørgsmål er om det er lovligt at bo 6 personer i en 3-værelses lejlighed (82 kvm)? Boligselskabet er i hvert fald ikke oplyst om at kvindens forældre(oprindeligt fra Tyrkiet) har boet i lejligheden sammen med hende, hendes mand og deres 2 børn lige siden de flyttede ind i maj. Jeg har ikke tænkt mig at kontakte diverse offentlige myndigheder omkring dette, da jeg ikke føler at jeg har ret til at blande mig i deres liv på den måde, men som jeg har forstået har forældrene opholdstilladelse i Østrig, hvor de får pension mm. Altså er de bare “på ferie” her i 3 måneder i træk indtil videre, så jeg vil gerne vide om der er en regel eller lov der fortæller hvor længe man må have “gæster” boende i en almennyttig lejebolig?

      På forhånd tak,
      Venlig hilsen
      Michella

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.