Er der retningslinjer for, hvad der må stå i opgang?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Er der retningslinjer for, hvad der må stå i opgang?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10848
      Genbo 2949
      Medlem

      Hej.

      Jeg har et spørgsmål, som jeg håber at få svar på. I min boligafdeling (almen), har bestyrelsen hængt opslag op om, at opgange og kælderarealer skal holdes fri for beboeres private egendele. Dette er jeg 100% indforstået med. MEN jeg har en lille vase og en lanterne (uden lys!), og til tider et par sko eller støvler stående på min dørmåtte (og lige ved siden af). Hvilket ikke spærrer for passage på trappen… Dette vil de nu også have at jeg fjerner, så der intet er i opgangen… Men må de kræve det? Findes der generelle regler om at eks. sko eller en blomst ikke må stå i opgangen?

      På forhånd tak!

    • #10849

      Nej, der findes ikke sådanne generelle regler. Det afhænger af den enkelte boligafdelings husorden mv.. – Så for at besvare dit spørgsmål ordentligt, er der brug for en sådan grad af yderligere oplysninger, at vi er ovre i sagsbehandling. Det kan vi ikke påtage os på brevkassevilkår, men må henvise til en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen 

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.