Er der krav til “byttelejlighed”??

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Er der krav til “byttelejlighed”??

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11522

      Hej jeg har en lejelejlighed som jeg gerne vil bytte . Jeg er i tvivl når jeg læser lejeloven om jeg har lov til at bytte med alle typer af lejelejligheder. Er der krav til at det skal være i en ejendom med flere lejligheder eller kan jeg f.eks. godt bytte med en lejer der bor i en ejerlejlighed som vedkommende har lejet?? Jeg er helt klar over at det er en betingelse at ejeren synes det er en god ide.

      Tak for hjælpen

    • #11523
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er to forskellige former for bytte:

      1) De to lejere og de to udlejere er enige om at godkende byttet. I den situation kan (næsten) alt lade sig gøre. Undtagelsen er, når man kommer i konflikt med reglerne om beboermaksimum. Se under Rettigheder – Beboermaksimum.

      2) De to lejere er enige om at bytte uafhængigt af, hvad deres udlejere mener. I den situation kan en udlejer sige Nej, hvis f.eks. den fraflyttede lejer har boet i lejligheden i mindre end 3 år. Der er også andre situationer, hvor en udejer kan sige nej. Se under Rettigheder – Bytteret. Se også Lejelovens § 73. Du kan godt bytte med en lejer af en ejerlejlighed. Men du kan ikke bytte med en ejer.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.