Er den underskrevne lejekontrakt juridisk bindende?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Er den underskrevne lejekontrakt juridisk bindende?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11440
      Hans Friberg
      Medlem

      I en periode har min kæreste været flyttet, da vi ophævede vores forhold. Imidlertid er vi igen sammen. Mit spørgsmål er om den underskrevne lejekontrakt, hvor vi begge står på er juridisk bindende, selvom jeg ved min kærestes kortvarige fraflytning informerede udlejer om at han ikke boede i lejligheden og bad dem fjerne ham fra kontrakten. De har i en mail svaret at de har registreret dette. Men jeg har ikke underskrevet en ny kontrakt
      Det er aktuelt i forbindelse med et lejlighedsbyt, at vi begge kommer på den nye kontrakt.

    • #11441
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, den gamle kontrakt er som udgangspunkt bindende. Hvis din udlejer har en interesse i at forhindre din samlever i at komme på den nye lejekontrakt, kan han muligvis bruge din mail til at kaste grus i maskineriet. Men hvorfor skulle udlejer egentlig det. Hvis du har ret til at bytte, kan han alligevel ikke forhindre, at din samlever flytter ind og opnår ret til at fortsætte lejemålet efter to år.

      Meld jer ind i en lejerforening og få rådgivning.

      Med venllig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.