Er blevet opsagt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11046

      Jeg skriver da vi for ca 2 månder siden blev opsagt af vores udlejer ( privat udlejer som også er min mands bror )Vi har længe levet under meget dårlige forhold i huset og for næsten 1 år siden januar måned. Påbegyndte udlejer så forbedring af hus Dette har vi måtte leve med at have håndværker til at gå her og tilligemed bo hos os under opbygning af hus.Der opstod så konflikt med udlejer og håndværker og vi måtte tildels selv overtage resten af istansættelse af hus samt repration af dårlig udført arbejde af håndværker.
      Udlejer begyndte at kræve huset skulle stå færdig september 2011.
      Vi har knoklet som gale for at nå dette, der skal så siges vi har 5 børn og har knap nok kunne finde tid til dem på grund af dette. Huset er endelig blevet færdig nu og så begyndet udlejer med at haven også skulle anlægges og at vi skulle male fasade og træværk på hus. samt nedrive en gammel overdækket terasse.
      ( vi er kun forpligtet til at klippe hæk – græs og rydde fortov for sne )
      Vi måtte simpelthen sige stop da vi ikke fysisk eller psykisk kunne klare mere, dette faldt ikke i god jord hos udlejer og han skrev en opsigelse til os hvori han skriver at han psykisk ikke kan overskue lejemålet her mere og må derfor opsige os vi måtte gerne blive boende her til d 1/3-12 for at have mulighed for at finde andet men at han fra d 1/11-11 vil råde over bolig for at kunne ( udbedre ting ) Vi blev helt klart dybt rystet over denne reaktion fra udlejer og syntes ikke lige det er holdbart.
      Nu er der så opstået det problem at vores konfur er gået istykker og udlejer siger nu at der ikke er penge til at sætte et nyt ind ( der skal så siges at det er ikke vores skyld at konfur er gået istykker ovn virker ikke og udlejer har vist der var problemer med konfur i over 1 år )Det er jo heller ikke holdbart for os da vi har 5 børn der gerne skulle have mad. ( julen står for døren med gås , skal man grave et huld i haven og bage den i jorden ? Ironi )
      Min mand har helt klart føgelser i klemme da det nu er hans bror også og har ligesom gået helt i står med at reagere på det hele omkring med huset og jeg føler lidt at jeg står med det hele alene , han mener ikke det er nødvendigt at hendvende sig til vores Lejerforening og mener bare vi skal lade som ingentig og blive boende , derimod er jeg af anden opfatning og ønsker ikke at blive da jeg føler mig misbrugt og uretfærdigt behandlet og kan ærligttalt ikke holde ud at se på alt det arbejde vi har gået og lagt i huset og så vide at man ikke må blive boende ( fordi man har sagt nej til at arbejde mere )Jeg kan snart ikke hænge sammen mere hvad gør jeg ????

    • #11047
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er en riggit dum situation, I står i. Een ting er sikkert. Du er nødt til at overtale din mand til at I skal søge professionnel rådgivning hos en lejerforening eller en advokat.

      Meget tyder på, at den opsigelse I har fået, er ugyldig. Hvad angår det defekte komfur, kan I indbringe sagen for huslejenævet i jeres kommune. Huslejnævnet kan give udlejer et påbud om at isatndsætte eller forny komfuret. Men det kræver, at I er enige om at I skal stå fast på jeres rettigheder.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.