Enhedspriser Fjernvarme, vand

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Enhedspriser Fjernvarme, vand

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9772

      Hej. Vi bor til leje i en 90m2 etplans lejlighed. Vi har modtaget en meget høj efterregning på vand og fjernvarme for året 2009 (gælder alle beboere i boligforeningen) Vores lød på ca 11000kr. Det undrede mig meget da vi året før fik en på 8500kr og fik sat acontobeløbet op så det passede. Nu har de igen hævet acontoen. Så vi nu skal betale 28176kr for vand og varme ?????. Da jeg så fik studeret regnskabet. Opdaget jeg at vi ikke havde haft et støre forbrug end året før. Men at de havde sat enhedsprisen op. Vand er steget fra 2007 41,41kr. 2008 57,04kr. 2009 68,69kr. Fjernvarme er steget 2007 109,86kr. 2008 148,08kr. 2009 310,11kr.
      Fra 2008 til 2009 er fjernvarmen steget 110%. Er det lovligt. Vi kan ikke finde de stigninger fra Trefor. De har kun haft en stigning på 12,7% fra 2008 til 2009.
      Vi har indsendt en indsigelse til boligselskabet(Domea). Som så har sendt den videre til Techem. Folk har prøvet at kontakte både boligselskabet og Techem. For at få en forklaring på de høje stigninger. Men kan ikke få nogen svar på det. Der er nogen som har fundet ud af at det skulle være et underskud et eller andet sted, som skulle dækkes. Men da personen spurte om han kunne få det på skrift. Fik han et nej og at det aldrig var blevet sagt. Det lugter langt væk af …….

      Jeg regnede lige hurtigt sammen hvad vi skal betale i forbrug. For at bo her ca 40000kr. Det er jo fuldstendigt vandvigtigt. Så kunne vi lige så godt bo i en stor villa på 200m2.

      Hvordan står vi i denne sag. Er det lovligt det de har gang i og kan de indrive efterbetaling. Nu der er indsendt indsigelse. De trækker her d 1/6 2010.
      Hvad vil i råde os beboere til ?????

    • #9773

      Det er godt at I har gjort indsigelse. Det betyder at – for at opretholde sit krav om efterregning – så skal boligselskabet for indbringe sag herom for nævnet.

      Beboerklagenævnet, hvis der er tale om et alment boligselskab, ellers huslejenævnet. 

      Det lyder som om der er tale om et fejlbehæftet regnskab, men det kan ikke siges med nogen rimelig sikkerhed ud fra de oplysninger du giver.

      Det er bestemt muligt at besvare dine spørgsmål langt mere præcist, men vi har altså ikke de nødvendige oplysninger: For at svare på spørgsmål af denne karakter må man nemlig have en lang række yderligere specifikke oplysninger, som ikke fremgår af din mail.

      Reelt er vi ovre i sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne hjælper med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.

      Derfor vil vi anbefale dig/jer at søge videre assistance i en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.