Energimærke ved opsigelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Energimærke ved opsigelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10467

      Vi har lejet halvdelen af et hus i 8 år. Da vi sagde lejemålet op 1.6.11, fik udlejer (som selv bor i ejendommen) travlt med at sætte huset til salg. Samtidig “opdagede” han, at han “havde glemt at få lavet energimærke” og har siden fremsat krav om betaling af halvdelen af udgiften hertil.

      Det er klart, at vi har pligt til at betale halvdelen, men energimærket skal laves og udleveres til lejer ved kontraktens indgåelse. Og for os at se, skulle energimærket snarere bruges i.f.m. tilstandsrapport og salg af ejendommen end til anskueliggørelse af energiforbruget overfor lejer.

      Har udlejer ret til at kræve betaling for (i vores tilfælde halvdelen af) energimærket, når kravet fremsættes så sent – og efter opsigelsen? Kan vi kræve afslag, helt eller delvis, når vi i princippet har været forholdt disse oplysninger i strid med lovgivningen? Vi anede faktisk ikke, at vi havde krav på et energimærke.

    • #10468
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg mener ikke, at I har pligt til at betale for energimærket. Da min viden muligvis ikke er helt opdateret vil jeg undersøge problemet senere og vende tilbage med yderligere svar.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.