Endelig flytteopgørelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12867
      Tanja Ipsen
      Medlem

      Jeg har boet til leje i et hus siden den 7/1 2011. Huset er ejet af 3 i fællesskab. Jeg opsagde lejemålet den 1/12 2012 til fraflytning den 1/3 2013 , og skulle være ude 14 dage før. Huset er på 127m2 husleje 8100 og jeg har betalt 23700 i indskud.
      Den 15/2 afholdt vi flyttesyn , jeg og 2 af husets ejere. De var rundt i hele huset samt udenfor. Jeg fik oplyst at de syntes det så meget fint ud. Jeg skrev under på fraflytningsrapporten og var enig i at der skulle skiftes 4 spot-pære i lofte , en vindusramme skulle males. Udenfor skulle der males lidt murværk og bestilles en sæk grus til huset udenfor. I alt 4 ting.
      Den 19/3 modtager jeg 13400 tilbage i depositum. Efterfølgende sender jeg udlejer en mail hvori jeg oplyser at jeg undre mig over beløbet og afventer opgørelse hvoraf det fremgår hvilke materialer der er købt,prisen samt arbejdsløn. Den 24/3 modtager jeg endelig opgørelse i form af en hjemmelavet mail/regning. Der er ingen faktura/ regninger o.lign. Der er derimod påført ekstra arbejde som jeg ikke har været vidende om at de ville lave.

      I lejekontrakten er der et særligt vilkår hvor det fremgår at fraflytningsrapporten anses for at være fremkommet rettidigt hvis den er afsendt fra udlejer senest 30 dage efter flyttesynet blev afholdt.

      Jeg mener at de ikke må lave andet arbejde end det jeg har skrevet under på, uden at kontakte mig forinden, endvidere mener jeg at tidsfristen må være overskredet.

      Jeg overvejer huslejenævnet, men har jeg en sag?

      MVH Tanja

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.