en lille hastesag

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11305

      Hej
      Min søn har netop modtaget en opkrævning som er overdraget til inkasso fra en lejerforening.
      handlingsforløbet er følgende:
      .min søn fraflytter lejlighed medio/2010 efter brud med samlever.
      .Samlever bliver boende i opsigelsesperioden. Hun er medlem af lejerforeningen.
      .min søn overfører penge til husleje til samlever i opsigelsestiden
      .lejligheden besigtiges og der modregnes og gøres op og dele af depositum betales tilbage til samlever og alt synes at være afklaret
      .da min søn flytter melder han flytning til folkeregister og postvæsenet.
      og så er vi fremme ved nærværende inkassoopkrævning:
      Der foreligger en flytteopgørelse fra lejerforening(5836,52), som min søn ikke er bekendt med. Lejerforeningen kender ikke hans nye addresse,så min søn modtager aldrig rykkere. Så efter 1½ år modtager han inkassoopkrævning, der nu antager, med rykkergebyr og inkassoomkostninger et beløb 8107 kr.
      Alt andet post fra forskellige instanser er nået frem til ham på baggrund af flyttemeddelser. Kan det passe at lejerforeningen ikke haft andre muligheder end at sende sagen til inkasso?
      mvh
      Mona

    • #11306

      Jeg formoder, at når du skriver “lejerforening”, så mener du “boligforening” eller “boligselskab”

      For at kunne svare på dit spørgsmål må man have langt flere oplysninger og detaljer om situationen. Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og vi vil anbefale jer HURTIGT at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.