Elafregning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12659

      Jeg lejer en lejl i en bolig med 3 lejemål med fælles brug af vaskekælder. Jvf lejekontrakt fordeles afregning af den totale forbrugsafgift, dvs vand, varme og el med 40 % betaling af lejer på 1. sal, 40% af lejer i stueetage og 20% af lejer i kælder. Denne afregning vil naturligvis aldrig blive retfærdig, da jeg bor alene og 1. sal er beboet af 2 voksne og et barn.I kælderen bor een person. Sommeren 2012 fik vi dog opsat seperate radiatormålere. Jeg har flere gange forespurgt om at få opsat seperate elmålere, hvilket afvises med svar om, at det ikke er muligt! Mit spørgsmål går på, om der ikke er krav om at der skal være individuelle elmålere i de enkelte lejl ?

      Jeg har efter min indflytning erfaret, at lejemålet i kælder ikke er registreret pga mgl opfyldelse af krav om udlejning. Dette kan måske være årsagen til ovenstående.

    • #12660
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Den nuværende ordning er ulovlig. Jeg går ud fra, at du betaler et beløb til forbrug ud over huslejen, og at der er tale om privat udlejningsbyggeri.

      Varme

      – kan opkræves ved siden af huslejen. Det skal fordeles efter godkendte radiatormålere eller evt. efter kvadratmeter.

      Vand

      – kan opkræves ved siden af huslejen under forudsætning af, at der er individuelle vandmålere til hvert lejemål. Er der ikke det, er vandudgiften en del af huslejen, og acontobetaling må ikke finde sted.

      El

      – kan ikke opkræves ved side af huslejen. Enten er elektritet indeholdt i huslejen, eller også skal hver lejer være særskilt kunde hos elselskabet.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.