El regning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10955

      Jeg har boet en min leje lejlighed i 2,5 år. Min lejlighed er en 1 værelset lejlighed på 45 kv med seperat køkken. Jeg har hver vinter døjet med at holde på varmen, da min radiator kun er lunken ved fuld skrue. Hver gang jeg nævner dette for viceværten kommer han med en længere forklaring om vind og hver. Det skal lige siges at temperaturen med min installeret radiator på fuld skrue kun kan holde på en gennemsnitstemperatur på 14 grader, vel og mærket at jeg fik presset igennem at mine to ydrevægge blev isoleret for godt et år siden.
      Jeg er dermed nød til at bruge en el radiator for at kunne være i lejligheden, hvilket kostede mig 14000 kr i el og varme sidste år.

      Jeg ville høre om jeg har en mulighed for at kræve erstatning, da jeg ikke mener det kan være rigtigt, desuden løber jeg nok ind i samme problem igen i år, da jeg er nødsaget til at have el radiatoren tændt på fuld skrue for at få 20 grader i lejligheden.

      Mener der bør kunne gøres noget, når det er sådan en lille lejlighed. Desuden er jeg kun studerende og kan ikke hele tiden få efterregninger. Min vicevært vil ikke høre på mig når jeg fortæller ham at den er gal igen, så nu vil jeg høre hvad i synes jeg skal gøre?

      På forhånd tak.

      Mvh
      Malene

    • #10956
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Noget kunne tyde på, at din radiator er underdimensioneret. Man skal efer min mening kunne holde en temperatur på 21 grader – uden brug af elradiator – også når det er 10 graders frost

      Du kan klage til kommunen. Skriv et brev til kommunaldirektøren og fortæl, at din bolig er sundhedsfarlig, da den ikke kan opvarmes og anmod om at kommunen griber ind i henhold til byggeloven og byfornyelsesloven. Da jeg ikke kan se, hvilken type bolig du har, dens alder og lignende kan jeg ikke komme med yderligere råd.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen,

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.