El og Varmeregnskab ved fraflutning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen El og Varmeregnskab ved fraflutning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9562

      Min datter har lejet sin lejlighed fra d. 1-5-09 til d. 1-10-09 og har nu fået regning fra elselskabet på næste a-conto beløb, skulle det ikke opgøres ved hendes fraflytnign og varmeregnskabet vil kun blive opgjort til april næste år, kan det være rigtig hun skal vente med at få hendes penge tilbage hun har betalt for meget i a-conto til udlejer.

    • #9563
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Spørgsmålet om skyldig betaling for elektricitet, kan jeg ikke besvare, da det ligger uden for lejerettens område.

      Vedrørende varmeregnskab: Jeg forstår spørgsmålet sådan at din datters udlejer ikke vil afregne varmen nu, men venter til varmeregnskabsåret udløber, f.eks. den 1/1 2010. Denne handlemåde er lovlig, da udlejer ikke er forpligtet til at lave særlige varmeafregninger midt i året.

      Det kan nok ikke betale sig at køre en sag på dette spørgsmål alene, idet en sag i huslejenævnet nemt kan tage 6 måneder.

      Til gengæld bør din datter undersøge, om hun har betalt for meget i husleje. Det gør langt de fleste lejere i privat udlejningsbyggeri. Hvis man indbringer en sag for huslejenævnet inden 1 år efter indflytningen har man krav på at få for-meget-betalt leje retur fra indflytningstidspunket. I mange sager bliver lejen sat ned med 2-3000 kr om måneden.

      Hun kan melde sig ind i en lejerforening og få bistand

       

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.