El måler aflæsning og betaling.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen El måler aflæsning og betaling.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10052

      Vi bor til leje hvor der er opsat en el-bimåler til vores lejemål(ikke tilgængelig for os da den sidder inde i udlejers ejendom). Når jeg så får års-opgørelsen er der iregnet (iflg. hvad jeg kan udregne )en leje for bimåler og halvt abbonnement for seas-nve for udlejers hovedmåler.Der er taget en Kwh pris som ikke stemmer overens nogen steder på seas-nve hjemmesider for prisudviklingen.
      Må der iregnes abbonement og leje af bi-måler i opgørelse, da bimåleren ikke er seas-nve ejendom men udlejers. Jeg har opsat en bimåler i vores lejemål, for at følge med i forbruget. Vi har ved hvert eneste år haft en kontrovers over regningen, og er meget træt af det.Iøvrigt er vores husleje incl. varme, vand.

    • #10053
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er et åbent spørgsmål om udlejer i det hele taget har ret til at opkræve betaling for elektricitet uden for huslejen. Læs forsideartiklen i vort blad, Lejer i Danmark, nr 62. Der er omtalt en dom, som sagde, at udlejer ikke havde ret hertil, da der ikke foreligger nogen lovhjemmel. (Vestre Landsret.. 27. nov. 2009. 3. afd. B-2490-08 Refereret fra Tidsskrift for Bygge og Boligret, 2010, s 192). Artiklen kan ses ved at klikke på “Bladet” i menuen.

      Der er sandsynligvis andre ting galt med dit lejemål. Meld dig ind i en lejerforening og få råd og bistand.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.