EL forbrug opkrævning 2-3 år sener

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen EL forbrug opkrævning 2-3 år sener

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14141

      Hej Brevkasse

      Min kæreste er lige flyttet ud af sin lejlighed. Og nu er hun ved at få en slutopgørelse fra den private udlejer.

      Hun skulle så få sit depositum tilbage. og det er i orden.

      Men hun skulle så også have 1 3/4 måneds husleje tilbage da der var ny lejer fra 7/7.

      Men så kommer udlejer og siger at han trækker 5.700 kr af den resterende sum af huslejen han skal betale tilbage. Pga. min kæreste åbenbart ikke har betalt for elforbrug i 2011 og 2012. ,
      han kommer så her i 2014 og siger at han tilbageholder de 5.700 kr. for den el regning.

      Dengang i 2011 og 2012, betalte han tilsyneladende for elforbruget, uden at gøre min kæreste opmærksom på dette, og kommer som sagt ovenfor, 2-3 år efter, at der har været denne manglende betaling.

      Er det lovligt, at han tilbageholder de 5.700???

      Hilsen

      Laursen

    • #14142
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej, det er sandsynligvis ikke lovligt. Efter lejelovgivningen er der slet ikke hjemmel til for en udlejer at kræve betaling for elektricitet ved siden af huslejen. Enten er el inkluderet i huslejen eller også skal der være et direkte afregningsforhold mellem lejeren og elværket.

      Elektricitet kan dog kræves betalt over varmeregnskabet, hvis lejligheden har elvarme.

      Din kæreste bør søge bistand fra en lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.