el, vand og varme ekstraregning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen el, vand og varme ekstraregning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12813

      Hej,

      Mig og min kæreste bor til leje hos en privat. Det er en gammel fabrik, der er bygget lejligheder i(udlejer har selv lavet det). Udlejer bor også i bygningen, samt en anden udlejer.
      Vi har haft betalt vores forbrug, som er 2/9 del, min nabo betaler 2/9 del og udlejer betaler 4/9 del, da han bor i halvdelen af bygningen, dog er der en 1/9 del, som står på papiret, men der står ingen til at betale. Vi har indtil nu skulle betale 1.000kr pr. mdr. og det har fungeret fint, indtil igår, hvor han kom med nogle grafer over forbrug, og en årsafregning, som ligner noget han har lavet i exel. problemet er at vi pludselig skal betale ham 6.000kr, og at han så vil sætte lejen op med 500kr pr. mdr. fra 1. april.
      Mit spørgsmål:
      Hvor skal jeg søge hjælp, for noget virker forkert, og kan han bare smide sådan en regning i hoved på os, efter som vi ikke har set den rigtige regning, og hvis jeg regner rigtigt, så har han fået en ekstra regning på 30.000kr, men det lyder vildt. Det skal siges, at sidste år så jeg ingen grafer eller ekstra regning fra ham?
      Er det egentlig lovligt at dele forbrug op i dele som han gør. I teorien kunne det jo godt være ham der havde brugt for meget eller naboen, men det ved ingen, da vi ikke hver i sær har en måler.
      lejlighedens stand er ikke særlig god, det er ham der har lavet det og isoleringen er meget dårlig, vinduerne er utætte, der er igen udluftning på toilettet og der er begyndt at komme svamp derinde. vi har ét vindue der kan åbnes, alle de andre er lukkede vinduer.
      Vi Håber at i kan hjælpe da vi virkelig ikke ved hvad vi skal gøre eller hvem vi skal snakke med.

      Mvh Daniel og Henriette

    • #12814
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er mang ting galt med jeres lejemål, så jeg vil kraftigt opfordre jer til at søge sagkyndig bistand i en lejerforening.

      De varmeopgørelser I har fået er efter al sandsynlighed ugyldige. Hvis de er det, har I ikke pligt til at betale efterregningerne

      I kan få huslejenævnet til at tage stilling til vedligeholdelsesproblemerne. Huslejenævnet kan give udlejer påbud om at udbedre skaderne.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.