El, a conto eller ikke a conto

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen El, a conto eller ikke a conto

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11274

      Tak for dit svar Jakob Lindberg.
      Jeg kopierer mit tidligere spørgsmål og dit svar, da det ikke ser ud til, man kan besvare dit svar.

      Jeg betaler ikke el direkte til el-selskabet. Der står el og xx kr. på min lejekontrakt, men ikke at det er a conto som der står ved varme og vand.
      Derfor kan udlejer vel ikke kræve, at det er a conto? Jeg tænker om det ikke blot er det beløb, han har skrevet, jeg skal betale fast hver måned?

      Tidligere:
      På min lejekontrakt står der a conto varme, a conto vand men ikke a conto el.
      Dette har jeg ikke været opmærksom på før måleraflæsning den 31. december 2011. Jeg flyttede ind 1. april 2011.

      Kan udlejer sige og forlange, at der betales el a conto, når det ikke står i lejekontrakten?

      Der er fire lejeboliger, hvor jeg bor, og udlejer har lavet et lille rum, hvor der er målere tilkoblet hver lejebolig.

      Svar:

      15/01-2012 19.01
      Jakob LindbergSv: A conto/ikke a conto, lejekontrakt

      Udlejer må ikke opkræve aconto-el. Hvis de fire målere er rigtige målere, der administreres af elselskabet, kan du formentlig ikke undslå dig for at betale direkte til el-selskabet. Hvis udlejer derimod har givet udtryk for, at elektricitet var inkluderet i huslejen, kan du muigvis få dom for, at han skal betale, alternativt ophæve lejekontrakten på grund af bristede forudsætninger.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #11275
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Uanset om der er tale om et a-contobeløb eller et fast beløb, er det efter min opfattelse ulovligt, da der ikke er tale om et direkte afregningsforhold over for el-selskabet.

      Meld dig ind i en lejerforening og få hjælp til at få beløbene refunderet.

      Med venlig  hilsen,

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.