El-regning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13910

      Hej

      Vores udlejer sender altid vores regninger for gas og el på en mail eller via en mms. I marts modtog vi vores elregning dagen før den skulle betales, men jeg kunne kun se selve regningen og bad om resten. Hun sagde, at hun havde smidt det ud, men at det kunne ses på DONGs hjemmeside. Nu har jeg endelig været derinde og kan se, at regningen var en regning med rykker. Jeg har så skrevet til min udlejer og sagt, at det jo nok var en fejl og hun skrev tilbage, at hun tidligere havde prøvet at sende det første brev (uden rykker) via en mms, men den kom tilbage uden at være afleveret. Jeg har så skrevet, at det vel ikke er os, der skal betale gebyret, når vi ikke har vidst, at vi skulle betale… Det skal lige siges, at vi ikke kan få BS for DONG til at virke… de sender stadig almindelige regninger (jeg antager, at det er fordi hun står på som modtager, selvom vi godt har kunnet få gassen tilmeldt BS)… Jeg skrev herefter til hende, at jeg ville fratrække gebyr/rentebeløbet i næste husleje (1. maj). 2. maj har hun så skrevet, at hun vil have hele huslejen og mener at det er vores problem og at hun kontakter DONG. Jeg har overført beløbet, men skrevet til hende, at da det fortsat er hende, der står på DONGs regninger, så er det hende, der hæfter for deres regninger og at jeg derfor mener, at hvis hun ønsker, at vi skal betale, så må hun sende regningen i god tid eller sørge for, at Forsyninsgsselskabet sender regningen direkte til os. Så vi forventer, at hun sender pengene tilbage snarest muligt. I lejekontrakten står der nej ud for “udlejer sørger for el til andet end varme”. Hvem har ret? Hvis man kan spørge på den måde.

    • #13911
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg skriver dette med forbehold for, at jeg ikke har læst jeres kontrakt, men alligevel:

      Hvis der i kontrakten står nej ud for “udlejer sørger for el til andet end varme”, så betyder det, at der skal være et direkte kundeforhold mellem el-selskabet og lejeren. Det er selvfølgelig udlejeren, der skal sørge for at denne ordning kommer i stand, når man flytter ind i lejligheden. Hvis hun ikke får det i orden, og der dermed kommer omkostninger på på grund af forsinket betaling eller lignende, er det udlejers problem. I har ikke nogen pligt til at betale til hende.

      Jeg har også en mistanke om, at der ikke bliver aflagt gyldige varmeregnskaber. Jeg vil derfor anbefale, at I melder jer ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.