Ekstremt Koldt.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11529
      Kenny 3110
      Medlem

      Hej.
      Jeg har lejet et hus i en lille by på landet, hvor jeg bor med min søn på 4 år.
      Udlejer sagde ved indflytning at huset var godt isoleret, og det ikke var svært at varme op.
      Så kom sidste vinter, og huset var umuligt at varme op, vi har en brændeovn og elpaneler hvor halvdelen ikke virker. Der er så koldt at vi må sidde med jakker på i stuen, vil tro der er 14-15 grader i stuen. Vi er bundet i 2 år af lejekontrakten, men dette må da være en overskridelse af lejeloven. Det skal lige tilføjes at huset er bygget i 70’erne, så der må vel være nogle lovkrav der skal gælde. Jeg kan ikke få fat i udlejer, når det endelig lykkes, får jeg bare at vide at de ikke havde nogle problemer, og alle paneler da virkede da de flyttede. Håber på hjælp.

    • #11530
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du har 2 muligheder:

      1) Blive boende og klage til huslejenævnet, som kan give udlejer påbud om at udskifte elpanelerne.

      2) Du kan flytte og ophæve lejemålet med begrundelsen, at lejemålet har væsentlige mangler, og udlejer har nægtet at udbedre dem.

      I begge tilfælde kan du kræve forholdsmæssigt nedslag i lejen efter Lejelovens § 11 og erstatning for merudgifter.

      Meld jer ind i en lejerforening og få råd. Det er sandsynligt, at I får brug for en lejeretskyndig advokat til at føre en boligretssag.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.