Ekstraregning på varme på 8500 kr.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ekstraregning på varme på 8500 kr.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11770

      Hej Lejerforening,

      Jeg har d.d. modtaget en ekstraregning på 8213,17 kr. på varme. Jeg har selv indbetalt 5700 aconto. Dvs. lejligheden har et total forbrug på 13913,17 kr. pr. år i varme.

      Jeg er en kvinde som bor alene i en lejlighed på 55 m2 på 4. sal i Odense C. Jeg har boet her i 2 år og sidste år fik jeg ikke noget efterregning.

      Min udlejer hæver aconto beløb på varme til 1150 kr. pr. måned.

      Kan det virkelig passe – at jeg på 1 år skulle have fået et så markant forbrug.

      Jeg er i syv sind for pludselig er min lejlighed ekstrem dyr og så har jeg slet ikke råd til at betale husleje+8213,17+1150 kr. allerede pr. 1/5

      Har I nogle råd eller er det en meget normalt situation?

      På forhånd tak

    • #11771
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er en meget dyr varmeudgift – over 1100 kr måndeligt for en meget lille lejlighed.

      Du kan gøre indsigelse mod varmeregnskabet og mod forhøjelsen af acontobeløbet. Derved får udlejer pligt til at indbringe sagen for huslejenævnet.

      Du skriver ikke, hvad du giver i husleje, men jeg regner med, at det er en lejlighed i den gamle boligmasse, som er dårligt isoleret. Det kan meget vel være, at du betaler for meget i leje.

      Jeg vil råde dig til at melde dig ind i en lejerforening og få bistand. Den nærmeste lejerforening i vores organisation ligger i Svendborg, men der findes en uafhængig lejerforening i Odense, Lejerforening Fyn.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.