Ekstraordinært beboermøde vedtager renovering af beboerhus

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ekstraordinært beboermøde vedtager renovering af beboerhus

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14126

      For nylig blev der indkaldt til ekstraordinært møde vedr. renovering af beboerhuset.
      Mødet var rettidigt indkaldt, men de tilhørende materialer kunne man først hente få dage før!
      Boligselskabet havde uden beboerne vidste det indhentet 5 forslag. Billigste til kr. 1.2 mio.
      Der var foreslået 2 etaper, men påstod, at det var nødvendigt at begge skulle gennemføres nu i sommerperioden.
      – For at få penge nok, skulle forsamlingen vedtage at hente kr. 470.000 fra langtidsbudgettet for 2015.

      I mine øren er det hele foregået på en mærkelig måde: Det burde være afdelingsmødet i september, der vedtog dette forslag.

      Jeg mener, at alle relevante dokumenter burde udsendes sammen med indkaldelsen til mødet. Det er ikke tilfredsstillende, at man selv skal hente materialet på Områdekontoret, som aldrig har åbent efter kl. 12!

      Har boligselskabet ikke pligt til at orientere om alle tiltag, den foretager, såsom at indhente tilbud?

      I øvrigt kan man vist ikke kalde det for “renovering”, når man nu laver en bar! Udenfor laver man legeplads, grillplads og rampe langs bygningen, samt højbede.
      Ingen af disse ting er mig bekendt ikke vedtaget af beboerne! Og vi kunne kun stemme om den samlede pakke – ikke om de enkelte elementer!

    • #14127
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg kan ikke bedømme om informationen forud for dette ekstraordinære beboermøde har været tilstrækkelig. Men det er tvivlsomt om man overhovedet kan ændre på et budget på denne måde mit i et regnskabsår. I kan indbringe sagen for beboerklagenævnet i jeres kommune, som kan erklære beslutningsproceduren for ugyldig.

      Meld jer ind i en lejerforening og få yderligere bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.