Ej istandsat – akut

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12261
      Lone 4910
      Medlem

      Har underskrevet lejekontrakt og indbetalt 3 mdr’s dep. + 1 md forudbetalt leje, overtagelse 15/9-12.
      I lejekontrakten står der, overtages nyistandsat.
      8/9-12 lejl. modtog jeg 1 nøgle, efterfølgende kan jeg se, at den ikke er istandsat. “Plet”-malet og enkelte skjolder på vægge, ses tydeligt ved sollys. Gulvene (afhhøvlede) snavsede og skabene støvede indvendigt. Lejl. har ikke været gjort ren, længe (tidl. lejer har boet der 3 år, har jeg fået oplyst).
      Har skrevet til udlejer, som spørger, hvad jeg mener med at den ikke er nyistandsat, så han kan nå at rette det, inden jeg fytter ind!

      Efter mundtligt aftale med udlejer, kunne jeg få lejl. tidl. hvis jeg selv gjorde lidt rent efter håndværkerne.
      Jeg kan konstatere, at han formentlig selv har “plet”-malet lejligheden og synes rengøringen er urimelig.

      Kan jeg komme ud af det her, uden at hæfte for noget?
      Skal jeg tage billeder af lejlighedens stand?

    • #12262
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du kan i visse tilfælde ophæve lejemålet, hvorved du kun skal betale leje frem til den dag, hvor du afleverer nøglen. Inden du gør det skal du sende udlejer et krav om at han inden en kort frist afhjælper alle mangler. Det er en god idé at fotografere lejligheden.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.