Egen renovation af lejelejlighed

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Egen renovation af lejelejlighed

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12250
      Henning Lang
      Medlem

      Jeg har får 2 år siden lejet en lejligehed på 124 kvm der var totalt nedrevet og itu. Jeg indgik dengang en aftale med udlejer om at jeg selv istandsatte lejligheden, mod at han betalte alle matrialer, og jeg fik en husleje nedsættelse på 2000 kr om måneden i 2 år atså et beløb svarende til 48,000,-. Aftalen blev lavet skriflig som en tillæg til lejekontakten, lejekontrakten siger det oprindelig lejebløb Han havde samtidig et krav at arbejdet blev udført Professionelt. Arbejdet er derfor delvist udført af af maler, sneker og mure. ALT er lavet vægge lofter, el istallationer, døre, køkken, gulve simpelthen alt. Arbejdet har jeg totalt fejl vuderet, det har beløbet sig til noget nær det dobbelte, men har dog udført min del af aftalen
      Udlejer har ikke leveret matraler til badeværelse, som ligner noget nær en ruin, har rykket igennem de forløbne 2 år uden resultat, ligeledes for dørtelefon som aldrig har virket, samt levering af maling til færdiggørelse. Han har gentagende gange lovet at finde en løsning (har det meste på mail) uden at det er blevet til noget. Jeg har samtidig i det tillæg der er til kontrakten fået indført at jeg selv kan istandsætte ved fraflytning (har jo ligesom selv istandsat). Jeg vil nu fraflytte og har opsagt lejligeheden d. 31/8, jeg har måtte rykke for at få en kvittering for modtagelse af opsigelse, han skriver nu at der vil blive flyttesyn og lejligheden vil blive istandsat af håndværker ?
      Kan jeg forlange kompensation for manglende badeværelse i de 2 år ? og kan den indgået aftale om beløbet for istandsættelse tages op til revison rent juridisk ?
      Kan det betale sig ikke at indbetale leje de næste 3 måneder ( har et depositum på 24.000,- ude at svømme ??

      MVH
      Henning

    • #12251
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg synes, du skal forlange forholdsmæssigt nedslag i huslejen som kompensation for manglende badeværelse. Dette beløb kan du modregne i huslejen for de sidste tre måneder. Hvis udlejer ikke vil acceptere dette skal han indbringe sagen for boligretten.

      Meld dig ind i en lejerforening og få rådgivning herom.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.