Eftersendelse af flytteopgørelse på 10.000

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Eftersendelse af flytteopgørelse på 10.000

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11335
      Lykke Sommer
      Medlem

      Jeg sagde i juli min lejlighed op, fraflyttede den midt oktober og ringede i december og rykkede for min flytteopgørelse, fik et brev fra dem lige inden jul hvor der stod jeg var blevet endelig frigjort fra mine forpligtelser på lejligheden og fik boget af mit depositum tilbage men nu her en måned efter får jeg en regning på 10.000 kr for maling og rengøring efter malerne for en lejlighed på 34 kvm. Har ti dage til at betale den.
      Kan de virkelig tillade sig det? Hvordan skal jeg forholde mig?
      Troede aldrig man kunne komme til at hæfte for mere end det depositum man lagde ved indflytning når den ikke er blevet misligeholdt.

    • #11336
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Din tidligere udlejer kan ikke gøre krav gældende på maling og rengøring, når der er forløbet mere end 14 dage fra det tidspunkt, hvor man afleverede nøglerne.

      Som jeg ser det har du ret til at få dit depositum tilbage med fradrag af eventuel skyldig husleje i opsigelseperioden. Du kan indbringe sagen for Huslejenævnet, som kan give din udlejer påbud om at udbetale depositum. Betal ikke noget før du har rådført dig med en lejerforening eller en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.