efterkvav

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10771

      hej lejerforening.
      jeg bor til leje i et rækkehus. da vi flyttede ind den 1 august 2009 indgik vi en mundtlig aftale om at vi ikke behøvede at betale husleje de første 3 måneder, da vi forklarede at vi ellers ikke ville have råd til at flytte ind før Nov, da vi stadig skulle betale for vores tidligere lejemål. men da huset alligevel stod tomt fik vi lov til bare at flytte ind.
      der her heller ikke været hørt for det for nu, hvor vi skal til at flytte.
      vi fik igår en mail med budget fra 15 juli 2009 til november 2011. hvor udlejer mener at vi skylder 20.823 kr.
      så mit spørgsmål er om udlejer kan kreve at få betaling fra de måneder når hun først gør kvav på dem nu? (oktober 2011)

      samtidigt ville jeg høre om det er lovligt at se bort fra de 3 måneders opsigelse ifl. kontrakten når jeg mener at hun har misligeholdt den, ved at nægte at betale vores antenne og el. på baggrund af at hun mener det er blevet for dyrt? begge er blivet lukket. Antenne den 28 sept el den 20 okt.
      håber i kan hjælpe.
      med venlig hilsen Jeanette

    • #10772
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) En mundtlig aftale om huslejfritagelse er gyldig, hvis den kan bevises. I bør have en advokat til at hjælpe jer med denne sag, da den kun kan afgøres ved Boligretten.

      2) Jeg vil mene, at I har ret til at ophæve lejemålet, hvis udlejer nægter at levere antennesignal. Også et sådant spørsmål skal afgøres ved boligretten.

      Start med at kontakte den lokale lejerforening. Se i menuen under “Lejerforeninger”.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.