Efterbetaling af vand og varme

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Efterbetaling af vand og varme

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13827
      Pia Skov
      Medlem

      Hejsa!

      Jeg fraflyttede et lejemål den, 15.2.2013 – udlejer tilbageholdte 1500 kr til evt efterregning. Jeg har så idag den, 4.4.14 først fået opgørelsen og han forlanger nu 1950 kr i efterbetaling til betaling senest den, 15.4.4. Tyder på der ikke er flytteaflæst, men er delt ud med nuværende lejer!

      Kan han godt forlange penge til efterbetaling godt 14 mdr efter ? Er der ikke regler for det ?

      Mvh Pia

    • #13828
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Om udlejer har aflagt varmeregnskab tidsnok, afhænger af, hvornår varmeregnskabsåret udløber. Det skal stå i din lejekontrakt. Hvis der ikke står noget, udløber varmeregnskabsåret den 31 maj. I så fald har han aflagt varmeregnskabet for sent og kan ikke kræve efterbetaling.

      Du kan klage over udlejeren til Huslejenævnet. Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

      Læs mere om varmeregnskaber her:

      http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/87/stikord/Varmeregnskab

    • #18300
      Mikkel
      Gæst

      Jeg har fået en efterregning på 13000,- for en lejlighed jeg fraflyttede 15/10/15. Jeg har dog boet hos min kæreste ca 1/2 år inden jeg fraflyttede. Jeg har over en 14 dages periode brugt 260 m3 vand fordi toilette har løbet. Kan de godt det, da jeg ikke står for noget indvendig vedligeholdelse af min lejlighed!

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.