Efterbetaling af tilskud, jeg aldrig har modtaget?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Efterbetaling af tilskud, jeg aldrig har modtaget?

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12488
      Dan Folsted
      Medlem

      Kære DL,

      Jeg håber I kan hjælp mig med at opklare min sag, som hverken Huslejeklagenævnet eller Boligsikring selv vil hjælpe mig med.

      Jeg har modtaget et indbetalingskort i forbindelse med en efterregulering af den boligsikring jeg og min på daværende tidspunkt samboer AF, skulle have modtaget. Da vi med vores samlede indkomster ikke var berettiget til denne støtte, skal disse nu betales tilbage – vi hæfter solidarisk, og det på trods af at jeg aldrig har set en krone af denne boligsikring.

      Jeg husker naturligvis, at jeg skrev under på papirerne for at opnå denne boligsikring, men har på intet tidspunkt fået andel i de penge, vi begge burde have modtaget og fået solidarisk andel af.

      Jeg har hver måned betalt den i lejekontrakten aftalte husleje, og derudover de øvrige fællesudgifter i forhold til vores forbrug af el og varme, præcis som de er anført i lejekontrakten. Jeg har på intet tidspunkt betalt mindre, eller modtaget et tilskud til min husleje, da disse penge er sat ind på enten hendes, eller hendes forældres konto (da de står som ejere af andelslejligheden)

      Jeg står derfor uforstående overfor, at jeg skal betale en efterregulering, hvoraf jeg aldrig har modtaget et reelt beløb af den boligsikring, der er blevet udbetalt til AF. AF forklarede mig i en mail, at hendes forældre har tilpasset huslejen med udgangspunkt i at vi ville modtage boligstøtte, og at denne ellers ville have været højere. For mig betyder dette, at min daværende husleje, efter min fraflytning, pludselig er steget med knapt 7000 fordelt på de 24 mdr. jeg boede der. Kan det virkelig være rigtigt, at man må gøre det?

      Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig – eller give mig et råd om hvor jeg bør henvende mig.

      Mvh.

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.