Dispensation til husdyrhold

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Dispensation til husdyrhold

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11933

      Jeg bor i en almennyttig afd. hvor det er tilladt at have 2 katte. Jeg flyttede ind med 4, der blev klaget og jeg søgte om en midlertidig dispensation til at beholde de 4 jeg nu engang havde til de faldt fra ad naturlige årsager og antallet var nede på to. Jeg søgte af psykiske årsager og vedlagde udtalelser fra egen læge, psykolog og mentor samt henviste til min daværende bostøtte.
      Afdelingsbestyrelsen gav mig min midlertidige dispensation, men valgte at skrive at den ikke alene bortfaldt i takt med at kattene faldt fra og antallet blev 2, men også at den kun var gyldig 2 år hvorefter den frafaldt og ikke kunne fornyes.

      Min dispensation frafaldt derfor i marts i år, hvor jeg “desværre” stadig har 3 katte tilbage og ikke kan undvære nogen af dem. Derfor ansøgte jeg om en forlængelse hvilket jeg fik afslag på. Jeg indsendte en anke til den beslutning hvor jeg uddybede mine psykiske problemstillinger, kattenes helbredsproblemer/alder og at der jo var tale om de samme tre katte som der tidligere var givet dispensation til.

      Jeg har lige modtaget endnu et afslag, nu med henvisning til at hvis jeg ikke afskaffer 1 kat inden 1 uge, modtager jeg en skriftlig advarsel og sagen sendes i beboerklagenævnet.

      Vil jeg have en mulighed for at få medhold i beboerklagenævnet? Jeg tænker især på at den oprindelige dispensation blev givet med 2 forskellige tidshorisonter:
      “Dispensationen nedskrives i takt med at kattene falder fra, og bortfalder helt når antallet af katte er 2.
      Dispensationen bortfalder om max 2 år (dato). Herefter må der højst være 2 katte i lejemålet.”

      Og også på det faktum at administrationen lægger meget vægt på i deres afslag til mig at skrive at de hverken “kan eller må” give dispensationer, hvilket jeg ikke forstår i og med at jeg allerede har haft en, andre i andre afdelinger har pt. og eneste forandring på de 2 år er at boligforeningen er indtrådt i et nyt administrationsselskab.

      Så jeg vil gerne vide om I mener jeg har en chance i beboerklagenævnet.

      Kan nævne at jeg har Aspergers og diverse angstlidelser. Mine katte er mit holdepunkt i livet.

    • #11934

      Jeg tror desværre ikke at en beboerklagenævnssag vil give dig særligt store chancer for at opnå det resultat du ønsker. Du kan – måske – få en større chance hvis du I stedet får en lokal lejerforening til at forhandle på dine vegne overfor boligselskab/afdeling.

      Vi er reelt ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør altså til gengæld vores lokale lejerforeninger, og vi vil anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.