Depotrum størrelse?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10776

      Hej

      Jeg og min kæreste er lige flytte ind i en nybygget lejlighed. Vi blev efter ca. 2 uger bedt om at flytte vores ting ud af vores depotrum da der skulle laves noget ventilationsanlæg hvor rørene skulle gennem vores rum. Vi fik midlertidig tildelt en andens depotrum. ca. 4 uger efter er det nu færdig og vores depotrum er nu blevet noget mindre en det vi først havde derudover har de bygget en “kasse” ned fra loftet som fylder ca halvdelen af rummet og går ned i ca. 1,7m højde således jeg ikke kan gå oprejst derinde.
      Depotrummet er dog ca. 2,1 kvm og der er opgivet min. 2kvm i lejekontrakten. Mit spørgsmål er derfor om der findes nogen regler for at når de opgiver et rum kvm, hvad højden så skal være her? Ellers vil jeg mene de bør opgive sådan noget i kubikmenter? Derudover, må de lave mit depotrum mindre en det jeg først havde fået?

      PS: Har jeg krav på at have adgang til at aflæse vand og varme måler?

      På forhånd tak for hjælpen.

    • #10777
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er efter min mening tale om en klar forringelse af det lejemål, du har skrevet under på, at du ville leje. Om du i praksis kan få en huslejenedsættelse er en anden sag, da du formentlig vil være nødt til at anlægge sag ved Boligretten for at få spørgsmålet afgjort.

      Jeg mener helt klart, at du skal have adgang til at aflæse dine egne målere. Ellers er hele formålet med individuel måling ikke opfyldt. Mig bekendt står det ikke udtrykkeligt i nogen bestemmelse. I lejelovens § 37 står der, at varmen skal fordelse efter “egnede varmefordelingsmålere”. en måler er ikke egnet, hvis lejeren ikke har adgang til den, fordi han dermed mister muligheden for at regulere sit forbrug.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.