Depositum ved sort udlejning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Depositum ved sort udlejning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10833
      Alex 2411
      Medlem

      Hej. Jeg har sammen med en kammerat lejet stue og kælder i et hus i Valby. 1. sal har været udlejers som dog bor andet steds. Efter skybruddet i sommers blev hele kælderen fyldt med 1 meter vand og dermed ubeboelig. Jeg blev tilbudt en seng på udlejers 1. sal uden mulighed for opbevaring af tøj eller ejendele og følte mig derfor nødsaget til at flytte hjem til min kæreste. Jeg betalte husleje i 2 måneder uden reelt at bo i lejligheden og valgte defor at afslutte min del af lejemålet, hvilket jeg skriftligt meddelte udlejer. Jeg hørte intet og flyttede derfor midt i måneden og betalte ikke flere huslejer herefter.
      Efter lang tid med generel dårlig behandling valgte ven kammerat også at opsige lejemålet og vi satte den selv i stand. Da vi så skal have depositum tilbage vælger udlejer at beholde 4000 kr fordi der i kontrakten står 1 måneds opsigelse.
      Det skal også lige siges at jeg IKKE står på kontrakten men at det kun er min kammerat som har skrevet under.

      Er dette rimeligt da jeg jo ikke har fået noget for mine penge i månederne efter skybruddet og da udlejer slet ikke svarer på min skriftlige opsigelse??
      Hvad har vi af muligheder da lejemålet har været sort udlejet?

      Mvh Alex

    • #10834

      Som du beskriver situationen, har du/I en god sag at gå videre med, og I kan muligvis endda kræve både nedslag i huslejen for den periode lejemålet var reelt ubeboeligt, og generelt lejenedsættelse pga. ulovligt højt husljeniveau.

      Sagen kan behandles i jeres lokale huslejenævn. Ret ofte får lejer medhold i sådanne nævnssager om fraflytningsafregning, men vi kan ikke svare ret meget mere på brevkassevilkår, og sagen bør analyseres ordentligt, sagsbehandles, så opsøg videre assistance hertil i en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Og læs eft. opslaget om fraflytningsafregning: http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/127/stikord/Fraflytnings-afregning

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.