Den ny postlov

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11210
      Pia Nielsen
      Medlem

      Hvordan nu med den nye postlov?

      Jeg skriver fordi et nært familiemedlem bor hos en mildest talt doven udlejer der næppe sætter en postkasse op i nær fremtid.

      Det er jo udlejers ansvar at følge den, men Post Danmark (har netop afsluttet korrespondance med dem og ved at de mener at det er en sag lejere selv må klare med deres udlejer) sender jo advarsler m.m. til lejer.

      Der findes jo (desværre) en del dårlige udlejere her i landet og det kan vel ikke være rigtig at det skal være lejers ansvar at rykke udlejer (jeg ser det som at Post Danmark ikke opfylder deres informationsligt når de forventer at lejer – vel teknisk set tredje part – selv kontakter udlejer, ved ikke om en retslig instans ville se det sådan)?

      Post Danmark vil hvis advarsler ikke virker tilbagesende post (altså lejers post).

      Hvordan skal man forholde sig om lejer i en sådan situation, umiddelbart ville jeg mene at lejeren bliver taget som gidsel af både Post Danmark og udlejer.

    • #11211

      Det kan bestemt være både særdeles relevant og interessant at debattere den ny postlov, men en sådan debat falder uden for denne brevkasses formål.

      Med hensyn til, hvad man som lejer kan og bør gøre, såfremt man er udsat for en så inaktiv udlejer som du beskriver, så er det helt klart udlejers ansvar (jfr. postlovens § 8 er påhviler ansvaret EJEREN) at postkasserne er på plads og i orden samt lovlige. Når/hvis ejeren (altså udlejeren) ikke sørger for dette bør Post Danmsark naturligvis henvende sig til rette vedkommende, altså ejer/udlejer, og ikke til lejer.

      Jeg vil foreslå, at der rettes henvendelse tilk den lokale post-ledelse (“postmester”) om problematikken, og at dette sker via en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.