Deling af indskud ved delvis fraflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Deling af indskud ved delvis fraflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11643

      Hejsa

      Håber i kan hjælpe mig da jeg står i en noget kneben situation lige pt.

      Min tidligere kæreste og jeg er gået fra hinanden og derfor skal han fraflytte vores lejede rækkehus som vi har boet i i 2,5 år.

      Vi betalte i sin tid 14.166 kr i indskud hvoraf vi hver især betalte 50 %
      Altså knap 7100 kr.

      Nu fraflytter han så huset senest den 1/6 2012 og jeg bliver boende i huset.

      Mit spørgsmål (vores store diskution) er hvor meget han skal have med da der jo har været slid på gulve osv.

      Han mener ikke der er hans problem for jeg bliver boende og vil have fulde 7100 kr med sig

      Jeg mener at han skal dække en del af slidet og har tilbudt ham 5000 kr ved fraflytning da gulve skal slibes og nogle væge males.

      Alternativet er vi begge skal flytte og derfor mister hele indskudet pga gulvslibning osv

      Hvad gør jeg??

      På forhånd tak

      Charlotte

    • #11644

      Når I har boet mere end 2 år i lejligheden, er det ikke særligt sandsynligt at der ville være noget videre tilbage af depositum, selvom I flyttede i morgen. Derfor tror jeg din ex ville være udmærket tjent med at du betalte ham de nævnte 5000 kr, men sandsynligvis ville du snyde dig selv. Det kan han muligvis have ret svært ved at acceptere, og i så fald kan jeg foreslå jer følgende, som er en slags syn og skøn:

      > At I får ejendommens sædvanlige “fraflytnings-besigtigende” ejendomsfunktionær til at foretage et flyttesyn, og udfærdige fraflytningsrapport med pris-overslag, SOM OM lejligheden skulle fraflyttes og istandsættes efter normal procedure i ejendommen. Dette vil givetvis kræve at I betaler ejendomsfunktionæren for ulejligheden, måske i størrelsesordenen 1,5 til 2 timers arbejde eller vel i omegnen af 500 kr. Det kan imidlertid være penge der er givet rigtigt godt ud, HVIS og kun hvis, du og din ex på forhånd har indgået klar og fast aftale om, at I begge vil respektere resultatet og altså rette jer efter det mht. afregning af jeres økonomiske mellemværende.

      > Hvis ikke I forholdsvis hurtigt kan finde sammen om en løsning i den stil, eller hvis ejendomsfunktionæren ikke vil eller må medvirke, vil jeg anbefale jer at opsøge videre assistance via en lokal lejerforening:   http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.