Delebolig.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9427
      Gitte 979
      Medlem

      Jeg står og skal flytte til Århus til sommer og skal bo sammen med to veninder i en lejelighed vi skal dele.
      Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle specielle regler og tips eller smart ting vi kan gøre, når vi er 3.
      Hvem skriver under på hvad, og hvad sker der hvis den ene ligepludselig vil flytte osv.
      Jeg håber du kan hjælpe mig.
      På forhånd tak.

    • #9428

      Jeg kan råde jer til at overvejer én af følgende to løsningsmuligheder:

      > Enten, at én af jer står som lejeren ifølge leje-kontrakten, og de andre så får fremlejekontrakter på enkelt-værelser. Det hele underbygget af an skriftlig aftale jer imellem om økonomi og brug af lejlighedens fællesrum. Se evt. opslag om Fremleje.

      > Eller, at I alle står med som lejere på selve kontrakten. Dette bør i givet fald suppleres af en aftale, hvor I nedfælder, hvad der skal ske med depositum og en fremtidig fraflytningsregning, hvis en af jer flytter før de andre. (Dette kan tilsyneladende ligne en enkel måde at klare det på, men pas på, for der er rigtig mange der har brændt sig gevaldigt på denne model, fordi de ikke har haft aftalerne om del-fraflytning tilstrækkeligt på plads, eller fordi udlejer ikke har accepteret aftalerne).

      – Men det afhænger af jeres individuelle situationer mv., så der er ikke nogle enkle “patentsvar”. Under alle omstændigheder vil jeg anbefale at I opsøger nærmere rådgivning og assistance hos en lokal lejerforening.

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.