Dele Lejlighed.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11286
      Jacob 2887
      Medlem

      Har delt en Lejlighed med en “ven” i de sidste 12 måneder, vi står begge på lejekontrakten og har begge skrevet under.

      Han kommer så i December måned og siger at ham og hans kæreste flytter i lejlighed per den 1. Januar.

      Han har vel stadig en opsigelses periode i denne lejlighed og skal vel stadig betale husleje så længe han er inden for opsigelses perioden?

      Og hvilke muligheder har jeg såfremt han ikke ønsker at betale (hvilket er tilfældet)?

      Mvh. Jacob

    • #11287

      Det du beskriver kan til tider være en meget sårbar/risikabel samboform. For hvis begge står på lejekontrakten med navns nævnelse, bør den fraflyttende under alle omstændigheder opsige sin “del” af kontrakaten. Hvis det ikke sker bliver den tilbageboende forpligtet i forhold til den fulde fraflytningsafregning til sin tid; og hvis det sker, risikerer den tilbageboende, at udlejer kan få den (fejlagtige) idé, at den tilbageboende ikke har ret til at fortsætte lejemålet alene.

      I virkeligheden er problemstillingerne om din form for fraflytning faktisk i høj grad det med fraflytningsafregningen. Nemlig, at når den sidste bofælle til sin tid fraflytter, så kommer der i de fleste tilfælde en fraflytnings-regning for istandsættelse mv., som overskrider depositummets størrelse. På det tidspunkt er det ofte håbløst at rejse krav overfor tidligere fraflyttede bofæller. 

      Så jeg vil foreslå du overvejer, om ikke det er umagen værd at få en eller anden form for aftale med din tidligere sambo.

      Jeg vil til det formål anbefale dig at opsøge videre assistance i en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Afslutningsvis: Hvis du/I ikke allerede har orienteret dig via “Lejers rettigheder”, så skulle I se på opslaget om fraflytningsafregning: http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/127/stikord/Fraflytnings-afregning

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.