Dele depositum

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9724
      Steffie 1305
      Medlem

      Jeg står i den situation at min ex-kæreste og jeg er flyttet fra vores fælles lejlighed.

      Da vi flyttede ind betalt vi halvdelen hver til depositumet. Jeg satte i sin tid de penge over til min ex’s konto og han sendte dem videre til vores huslejer. Mht til husleje osv. så er det også blevet overført til min ex, og han har sendt det videre. Dvs alt med penge er ført igennem hans konto.

      Nu står jeg i den situation, at når vi skal ha’ det som er tilbage af depositumet, så bliver det automatisk sat over på min ex konto, og min udlejer vil ikke dele og sætte over på hver sin konto, uden min ex samtykke. Men problemet ligger i, at det går min ex ikke med til, selvom han ved udmærket godt at vi har betalt halvdelen hver, og begge vores underskrifter så på kontrakten. (Han vil nemlig snyde mig)

      Men mit spørgsmål ligger i, hvordan kan jeg få det krav at min udlejer skal dele over på hver sin konto?
      Jeg mener ikke det kan være rigtig, at alt skal sættes på min ex’s konto og han skal administrere det efter hans hoved. Jeg har vel ligeså meget ret til at bestemme som han har, når vi begge har skrevet under?

      Hilsen den meget fortvivlede

    • #9725
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er en af den slags situationer, som lovgivningen ikke har taget højde for. Det eneste du kan gøre er, at apellere til udlejeren og prøve at overtale ham til at dele beløbet. Han har ingen pligt til det.

      Med venlig hilsen

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.