defekt inventar men kurator vil afvente tvang auktion

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen defekt inventar men kurator vil afvente tvang auktion

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9531

      Hej jeg bor i en af det nu infamøse Sandgårds gamle lejligheder. Min lejlighed var fra start udstyret med et køleskab som ejes af udlejeren. Sandgården er nu gået konkurs og da jeg kontaktede Kurator for boet (Advokat firmaet Plesner) sagde de at vi måtte afvente tvangauktionen og så måtte jeg kontakte den nye ejer for at høre om de ville reparer deres inventar eller om jeg måtte smide deres gamle køleskab ud og sætte mit eget ind i stedet. Det vigtigste for mig er sådan set at jeg ikke hænger på regning for endnu et køleskab når jeg engang måtte fraflytte lejligheden og at jeg snarest mulig får et funktionelt køleskab igen. Jeg sendte dem besked om problemet for 10 dage siden og tvangauktionen er først om 2 uger, er det rimligt at de forventer at man lever uden køleskab i næsten en måned?

    • #9532

      Nej, det er ikke rimeligt, og kurator har da heller ikke ret: De basis-forpligtelser som udlejere efter lejelovgivningen har overfor lejeren, gælder OGSÅ selvom  udlejer er  gået konkurs og ejendommen er på tvangsauktion. Det kan være betydeligt mere besværligt at få sin ret i den situation, men du har altså retten på din side, og jeg vil kraftigt anbefale dig at forfølge sagen med hjælp pra en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.