Datoændring af fraflytningssyn uden lejers accept?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Datoændring af fraflytningssyn uden lejers accept?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12105

      Jeg flyttede i marts måned fra en lejlighed i høje gladsaxe under boligselvskabet aab. jeg kom en måned tidligere ud end de 3 måneders opsigelse kontrakten sagde, og derfor betalte for en måneds husleje mindre.

      Men da jeg aftalte dette med aab (hvis muligt at fraflytte tidligere) ville jeg også gerne have besked om en ny fraflytnings synsdato af lejligheden, dette skete aldrig.

      Så jeg fik en regning på 12.000 kr. hvoraf nogle af tingene i rapporten var fuldstændig urimelige. eksempel lå der gulvtæppe på altanen ved indflytning som jeg ikke vidste var fra en gammel lejer, dette skulle jeg betale for at få fjernet, da ny lejer ikke ville have det læggende.

      Har de lov til at syne lejligheden uden min tilstedeværelse og så bare sende en regning? jeg har prøvet at sende en klage til dem, men fik ikke svar på mine spørgsmål. nu vil de sende mig til inkasse/rki for en regning på 2.200 kr. udover mit depositum på 10.000.

    • #12106
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det ser ud som om AAB ikke har overholdt reglerne for fraflytning i alment byggeri. Man skal indkaldes til syn med mindst 1 uges varsel og dette gælder også ved ændrede datoer. Overholdes denne regel – eller andre regler i samme bekendtgørelse – ikke, bortfalder boligselskabets krav mod fraflytteren.

      Vi har desværre ikke nogen lokalforening i Gladsaxe. Men du kan melde dig ind i Køge Lejerforening, hvis du vil have bistand til denne sag. Se adressen under Lejerforeninger.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.