Carport leje

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11452

      Hej

      Jeg er desværre havnet i en konflikt med min tidligere udlejer, der i forbindelse med udflytning, prøvede at ribbe mig for hele mit indskud.

      Jeg har fået malet hele lejligheden af professionel maler, og har faktura herpå. Men der var stort set ikke det der ikke var i vejen ifølge udlejer, og han blev meget fortørnet over jeg ikke ville underskrive udflytningsrapporten.

      Men nu ender sagen formentlig i huslejenævnet.

      Nu er det som sagt min udlejer som har startet sagen, hvorfor han får tilbage af samme skuffe. Derfor indberetter jeg, at jeg i lejemålets løbetid på 4 år har betalt aconto vand, men der er ikke vandmåler i ejendommen. Dette beløb er jeg ikke i tvivl om jeg har tilgode.
      Ydermere har jeg betalt et tillæg på 300 kr. for carportleje i lejemålet løbetid, og så vidt jeg kan læse på nettet, så må man som udlejer ikke ret hertil:

      http://www.ret-raad.dk/Offices/Horsens/Business/Articles/Article%20list/Lejeret%20-%20vandforbrug.aspx

      Af Højesterets dom må det udledes, at det generelt er fastslået, at der ikke for boliglejemål må opkræves noget ud over lejen, medmindre der er en specifik lovhjemmel hertil, såsom vandforbrug efter individuelle forbrugsmåling.

      Har jeg ikke en ok sag vedr. at udlejer også bør refundere aconto betalt carport-leje?

    • #11453
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej

      Jeg er enig med dig i, at du skal have de indbetalte vandbidrag tilbage.

      Jeg synes bestemt du skal prøve at få refunderet carport-betalingen, men jeg er bange for, at du ikke får medhold i huslejenævnet. En carport er ikke på samme måde som vandforbrug en uadskillelig ydelse i lejeforholdet. Derfor er de to tilfælde ikke parallelle. Jeg vil tro, at det kommer til at afhænge af hvad der står i din kontrakt. Hvis det er uklart, om betalingen for carporten er dækket af huslejen, kan du få medhold, specielt, hvis der hører carport til alle lejemål i bebyggelsen.

      Jeg kan ikke komme det nærmere her i brevkassen. Yderligere rådgivning forudsætter læsning af din kontrakt mm. Meld dig ind i en lejerforening og få rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.