Byfornyelsesnævnet

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11948
      Mirka 3076
      Medlem

      Hejsa igen..

      Så får jeg Byfornyelsesnævnet på besøg i min lejebolig, da jeg har klaget over at kommunen mente at jeg kunne bo i min bolig selv om her var skimmelsvamp, da jeg mente at alt skimmelsvamp er sundhedsskadeligt?
      Og da de skulle afrense for skimmelsvampen mener jeg jo at man åbner “op” for skimmelsvampen så den flyver rundt i huset..
      Jeg mener at Teknisk forvaltning fra kommunen skulle have sagt at vores bolig ikke var bebolig de dage det tog at ordne vores bolig for skimmelsvampen, eller er jeg helt forkert på den?
      Teknisk forvaltning sagde til ejer, at her 99,9% sikker var skimmelsvamp, og at dette skulle fjernes af et firma og at vores indbo skulle afrenses, men de mente at vi kunne blive her imens??
      Håber i kan hjælpe så jeg ved lidt når Byfornyelsesnævnet kommer… Tak for jeres gode rådgivning

    • #11949

      Det du beskriver lyder lidt mystisk. Som om en sag, der burde være tacklet af kommunens byggemyndigheder direkte, med en eller anden spidsfindig begrundelse er blevet fejet over til et byfornyelses-nævn.  Der kan dog sandsynligvis gøres noget effektivt ved det, selv om en sådan sag vil tage noget tid.

      Din beskrivelse kunne tyde på, at der er tale om en egentlig skimmelsvamp-sag, og at det kan betale sig for di/jer, effektivt og præcist at få “aktiveret” kommunens forpligtelse til at tage affære i sagen. Dette bør kunne ske ved at klage til kommunen over sundhedsproblemerne. – Jeg er med på at dette er sket i den aktuelle sag, men anbefaler kraftigt, at det nu bør ske igen via en lokal lejerforening:  http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger   (Det anbefalede hovedgreb er imidlertid: Skriv til kommunaldirektøren. Beskriv problemerne og henvis til følgende vejledning, som angiver hvad kommunen har pligt til at gøre i en situation som denne: “VEJLEDNING nr 47 af 27/06/2008. Vejledning om kommunernes mulighed for at gribe ind over for fugt og skimmelsvamp i boliger og opholdsrum”)

      Nærmere kan jeg ikke komme det på brevkassevilkår. Vi er ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og jeg vil endnu engang anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem, snarest: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger 

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.