brevet fra rie:)

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11450

      hej med jer.

      tusind tak, at jeg kan spørge her om noget -som er af stor betydning for migSmiley, der blinker

      ok, jeg bor i en totalt fed lejlighed i nordvest. og med en perfekt husleje. udlejer bor i sammen ejndom er vi er på meget go talefod. dvs at han engang imellem kommer op til en kop kaffe og vi sludrer lidt. også hvis der har været nogle praktiske ting at snakke om.

      jeg fik en kontrakt på tre år for halvandet år siden, og han har hele tiden sagt at jeg gerne må bo der længere, hvis vi kan finde ud af det…uden at omgår loven forkert. men der er den der dumme tre-års regel.

      så at jeg kun kan bo der i tre år. og så er det ud. men han har sagt at jeg kan undersøge om der er en mulighed. jeg har så ringet ind til lejernes llo. og fik at vide at den der regel ikke eksisterede???? måske at jeg er blevet fejlinformeret??? ham jeg talte med -sagde at jeg kunne få en lejekontragt om til fem år?

      fortalte udlejer om det og han havde så i mellemtiden læst en artikel i politikken fra sidste søndag om hvor forfærdeligt det kan gå, hvis lejer nærmeste tager over og ikke kan ryge ud osv. nogle skrækhistorier. men never-mind…han havde læst denne artikel og havde dernæst talt med sin advokat om det og havde der fået af vide at jeg kun må bo der tre år og så er det ud.

      så nu kommer vi til det jeg gerne vil spørge om. er der ikke en mulighed for at blive boende på en eller anden måde. år han i princippet er interesseret i at have mig boende. han har en drøm om at hans barnebarn evt vil bo der om ca 7 år. ?
      eller hvad nu hvis jeg flytter ud for nogle måneder og så får en ny tre års kontrakt…kan jeg det og hvor længe skal en ander stå på kontrakten???

      hjælp hjælp..jeg er en total seriøs lejer og vil lejligheden der bedste. har allerede gjort en masse her for egen regning for at forbedre. er der en mulighed.
      kunne min kæreste evt stå på kontragten noget tid og jeg kunne leje et værlse hos ham og så bytter vi over igen og jeg får ny kontragt?
      der må da være nogle muligheder her???

      kh og med ønsket om en go dag. rie vøge-jensenStjerneStjerneStjerne

    • #11451
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Rie

      Jeg går ud fra, at du bor i en udlejet ejerlejlighed. Det er udlejeren, der suverænt bestemmer, hvor lang tidsbegrænsnngen skal være. dog kan boligretten bestemme, at tidsbegrænsningen skal bortfalde, “hvis den ikke må anses tilstrækkeligt begrundet i udlejerens forhold”.

      Din udlejer skal have en god personlig grund til at lave tidsbegrænsning. Hans drøm om at barnebarnet vil flytte ind om 7 år er vist lidt for luftigt til at blive godtaget af boligretten.

      Hvis tidsbegrænsningen bortfalder, bliver du i princippet uopsigelig, dog kan udlejer opsige dig med 1 års varsel, hvis han selv vil bo i din lejlighed.

      Hvs du skal forfølge denne mulighed, skal du have en advokat til at føre sagen for dig.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.