Brand i fremlejet lejlighed + genhusning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Brand i fremlejet lejlighed + genhusning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14057
      esin esin
      Medlem

      Hej

      Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på:

      Vores lejlighed er brændt, og er ubeboelig.
      Vi har snakket med forsikringen og de finder en lejlighed vi kan være i minimum 4 måneder..

      Så er spørgsmålet så bare.

      1. Hvad gør vi med den gamle lejlighed? imens den bliver lavet efter branden, skal vi stadig betale husleje, vand, varme og el? ( Forsikrings selskabet oplyste at, der vil komme en regning til os, som foreningen/udlejeren skal betale. ( Men vi modtager den, da det er os der er forsikringstageren, kan det så være rigtigt, at det skal være os. Der skal sørge for at den bliver betalt? Han snakkede også om at man normalt ikke skal betale i en udbrændt lejlighed, men at det gør man alligevel. Og jeg forstår det simpelthen ikke. Håber der er en der kan hjælpe..

      Da det er privat udlejer, spurte han omkring om man kunne stole på udlejeren, og det svarede jeg nej til. Og der fik jeg svaret. så skal du ikke betale huslejen… hjælp! 🙁

      Med venlig hilsen
      Den fortvivlede

    • #14058
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Normalt er det ikke lejeren eller lejerens forsikring, der skal sørge for genhusning, så jeg finder sagen meget mærkelig. Jeg vil anbefale dig at få rådgivning hos en advokat, der har forstand både på lejeret og forsikringsret.

      Start med at spørge i den lokale lejerforening, hvem de kan anbefale.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.